JOM FOLLOW!

Tuesday, October 11, 2011

Sini Ada Satu CheritA


Hye There ! Salam Ukhwah..

Satu malam tu saya teringat nak jengah satu lagi blog saya yang dah agak lama 'pengsan'. Haha... Pastu terjumpalah satu kisah ni yang pernah saya post dan ada peristiwa yang membuatkan saya mengangkat kisah itu sebagai motivasi diri saya sendiri. Baru-baru ni saya ada buat satu pembentangan ceramah motivasi dalam kursus Pengurusan & Konsultasi sebagai salah satu tugasan kursus tersebut. Seminggu tak ada selera makan beb, memikirkan idea nak ceramah di depan rakan-rakan yang lebih hebat dalam berkata-kata dari saya ne. Bertambah lagi terasa diri ini sangat kecil di hadapan pensyarah saya yang tentunya punya banyak pengalaman menyampaikan ceramah. So, anda anggap sajalah saya ni motivator amatur ye, hehehehe . . Jadi, timbul satu idea untuk saya kongsikan cerita ini dalam kelas, cuma saya elaborate lagi cerita itu dibantu dengan slide bergambar. Saya rasa tak salah juga jika saya kongsikan kisah ini dengan blogwalker di sini kan? Begini kisahnya . . .


Taraa ....! Bertemu saya kembali. Oraite, apa moral of the story yang anda dapat melalui cerita di atas? Anda semua pasti punya pendapat sendiri kan? Saya pun. Nak tau?
Actually, Pohon epal itu adalah orang tua kita.Ketika kita muda, kita senang bermain-main dengan ayah dan ibu kita.Ketika kita makin membesar, kita meninggalkan mereka, dan hanya datang ketika kita memerlukan sesuatu atau dalam kesulitan. Tak peduli apa pun, orang tua kita akan sentiasa ada di sana untuk memberikan apa yang bisa mereka berikan untuk membuat kita bahagia. Anda mungkin berfikir bahawa anak lelaki itu telah bertindak sangat kasar pada pohon itu, tetapi begitulah cara kita melayan orang tua kita. Dan, yang terpenting: cintailah orang tua kita. Sampaikan pada orang tua kita sekarang, betapa kita mencintainya; dan berterima kasih atas seluruh hidup yang telah dan akan diberikannya pada kita. And that's the end!

TERIMA KASIH DAUN KELADI,
ADA MASA WALKING LAAAGI . . .

1 comment:

Anonymous said...

Tacink seyh cite ni. Aku da lama tak balik kampung jenguk org tua aku. Thnx ats pkongsian.